Pages

01 Mei 2012

Teknik mencetuskan idea perniagaan yang lumayan di internet


Seperti yang anda tahu terdapat banyak cara untuk buat duit di internet. Peluang untuk buat duit ada di mana – mana dan jika anda berusaha, anda pasti boleh jadi kaya dalam sekelip mata sahaja.

Biasanya, untuk berjaya dalam perniagaan internet, anda perlu ada idea sendiri yang jelas. Anda perlu tahu cetuskan idea baru dan perkembangkan idea anda itu sehingga menjadi model perniagaan yang kukuh dan kuat.

Berikut ada beberapa teknik untuk cetuskan idea perniagaan yang lumayan di internet.

Pastikan idea anda itu adalah perniagaan autopilot.
Internet tidak pernah tutup. Ia terbuka selama 24 jam sehari. Secara tidak langsung, anda berpeluang untuk buat duit selama 24 jam sehari. Jangan bazirkan peluang untuk buat duit selama 24 jam sehari ini. Oleh itu, pastikan idea anda itu boleh berjalan sepanjang 24 jam sehari iaitu pendapatan boleh masuk ke dalam akaun anda walaupun anda tidak online. Inilah yang dinamakan autopilot sebenar!




Pastikan idea anda itu bermula dengan modal yang rendah.
Jangan laburkan wang terlalu banyak untuk pembinaan perniagaan di internet. Mulakan dengan modal yang kecil dahulu. Ini kerana, jika perniagaan anda berfungsi dengan baik pada modal yang rendah, ia boleh meletup jika anda tambahkan modal di kemudiannya. Cuba jayakan idea anda dengan modal yang rendah dahulu.




Pastikan idea anda itu senang untuk di pasarkan.
Pastikan idea anda itu memang sudah ada senarai pembelinya atau ada potensi untuk beri pendapatan yang banyak pada diri anda.


Aplikasikan tiga perkara di atas untuk mencari perniagaan yang lumayan. InsyaAllah, akhirnya anda pasti akan berjaya.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

berbicara